PolicyWatch

Detailkæder i oprør over reklamestramning

Står det til erhvervsminister Simon Kollerup (S) skal danskerne fremover aktivt sige "ja" før der dumper salgsaviser og reklametilbud ind ad brevsprækken. Ifølge flere detailkæder kan det dog være den direkte vej til en krise.

Foto: Jonas Pryner Andersen

En ny regel kan sætte en effektiv kæp i hjulet på byggemarkedskæden Hjem & Fix – for ikke at tale om flere andre i dansk erhvervsliv. Det skriver Dagbladet Børsen, hvor bl.a. Jysk og brancheorganisationen Dansk Erhverv udtrykker bekymring over visionerne for brugen af salgsaviser, der kommer fra Erhvervsministeriet.

Konkret lyder meldingen fra erhvervsminister Simon Kollerup (S), at husstande fremover skal sige aktivt "ja tak" til at modtage reklametryksager, i stedet for aktivt at frabede sig salgsaviserne som i den nuværende ordning.

Hos flere dele af erhvervslivet frygter man imidlertid, at forbrugerne ikke vil få sagt "ja tak" og tilmeldt sig, hvilket ifølge bestyrende direktør i Hjem & Fix, Claus Petersen, også vil ramme kædens vækstmuligheder.

"I de små byer er der ikke så mange, der siger nej tak, og der er det vigtigt for vores kæde, at vi kan komme ud og vise, hvad vi kan byde på," siger han bl.a. til avisen.

Relaterede

PolicyWatch_TrialBanner 14 dage.png

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier