PolicyWatch

S deler intention bag medieklippekort til unge – men ser det ikke som løsningen

Medieordfører for Socialdemokratiet er enig i intentionen bag Frie Grønnes forslag om et medieklippekort til unge, men tvivler på den konkrete model. Formand for Medierådet for Børn og Unge ser forslaget som en lappeløsning.

Børn og unges medieforbrug vil også være på regeringens dagsorden i de kommende medieforhandlinger, siger medieordfører for Socialdemokratiet, Kasper Sand Kjær | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Venstrefløjens yngste parti Frie Grønne spillede onsdag ud med et indspark til de kommende medieforhandlinger, der bl.a. har unges medieforbrug og -dannelse i kikkerten.

Blandt forslagene står idéen om at bruge cirka 405 mio. kr. årligt på et medieklippekort til unge 16-25-årige, der skal give tilskud til et abonnement på et publicistisk nyhedsmedie – som supplement og modvægt til de sociale medier.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Forhandlere spår dansk guldmine i central EU-lovgivning

Forhandlere for Europa-Parlamentets største grupper ser muligheden for ambitiøse, bindende minimumskrav i en kommende revidering af EU's krav til energieffektivisering. "Der er et enormt potentiale for vores virksomheder," konstaterer dansk chefforhandler.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier