
Virksomhederne skal have nemmere ved at byde ind på offentlige udbud end i dag. Det kræver regelforenkling, færre krav til tilbudsgivere og løbende fokus. I dag er det meget tungt at byde ind på offentlige udbud for virksomheder, som sjældent afgiver tilbud og det rammer særligt de små og mellemstore virksomheder.
Det kommende halve år sætter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen markant fokus på at reducere unødvendige omkostninger ved offentlige udbud. Omdrejningspunktet bliver portalen bedreudbud.dk med fem konkrete anbefalinger til, hvordan man begrænser virksomheders omkostninger ved at deltage i offentlige udbud. Omkostningerne skal ske gennem ændringer i udbudskulturen og adfærden.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app