PolicyWatch

Streamingtjenester vil have en bid af partiernes valgbudgetter

Selvom det er forbudt at reklamere med politiske budskaber på dansk tv, er det tilladt at rulle politiske kampagner ud på streamingtjenester som TV 2 Play og Viafree. Og det er flere partier interesseret i.

Vælgerne stod senest i stemmeboksen ved et Folketingsvalg 18. juni 2015. | Foto: Ritzau Scanpix/David Leth Williams

Politiske partier gør klogt i inden for det næste halve års tid at nå ind i danskernes bevidsthed, når der senest i juni skal afholdes valg til Folketinget.

Hvis partierne vil gøre et indtryk i form af levende billeder, så må de gå uden om traditionelt flow-tv. Radio- og fjernsynsloven forbyder nemlig politisk reklame. Men omvendt forholder det sig med streamingtjenester.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

K-ordfører: Regeringen har spildt tiden med nu skrottet lovforslag

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er blevet bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, at lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Læs også

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier