PolicyWatch

Skatteminister: Regeringen er klar til arbejde for regulering af bettingreklamer

Spilbranchen er ikke lykkedes godt nok med at begrænse antallet af bettingreklamer, mener skatteminister, der er klar til at sætte ind politisk. Men konkurrenceloven låser spilbranchen i forhold til selv at tage affære, siger brancheforening.

Skatteminister Morten Bødskov (S) mødes med spilbranchen i begyndelsen af december for at diskutere bettingreklamer. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Spørgsmålet om reklamer for betting blev igen et varmt emne i medieverdenen, da sportsmediet Mediano tirsdag meldte ud, at det vil fravælge reklamer for betting, casino og kviklån fra 2020.

Siden har flere medier udtalt til MediaWatch, at de ikke ser selvregulering som en farbar vej, men vil afvente, hvad der sker fra politisk hold. Og herfra er man klar til at handle for at begrænse antallet af reklamer, lyder meldingen fra skatteminister Morten Bødskov (S).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier