PolicyWatch

Regeringen lægger op til bred medie-hjælpepakke med to forskellige deadlines

En bred vifte af mediegrupper – dog ikke tv-stationer – skal kompenseres for tabte annoncekroner i en tre måneders periode ifølge regeringens udspil til en medie-hjælpepakke, som MediaWatch har set.

Kulturminister Joy Mogensen (S). | Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix

Nyhedsmedier over en bred kam kan se frem til at blive kompenseret for tabet af annonceindtægter, som coronakrisen har udløst. Det fremgår af regeringens udspil til en hjælpepakke målrettet medier, som MediaWatch har set, og som der onsdag eftermiddag forhandles om med medieordførerne på Christiansborg.

Tidligere onsdag kom det frem, at regeringen vil lægge en model på bordet, der løber op i 180 mio kr. Ifølge forslaget er der lagt op til en bred hjælpepakke, som både trykte og digitale dagblade, ugeaviser, kommercielle radioer, magasiner og fagblade kan søge. Men tv-stationer som eksempelvis TV 2 er altså ikke omfattet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier