PolicyWatch

Blå partier mener nye afgifter på vejgodstransport havner hos kunderne

Venstre og Det Konservative Folkeparti frygter, at afgiftsstigning på vejgodstransport ender hos danskerne, hvilket kan påvirke den danske konkurrenceevne. Transportministeren mener ikke, at afgiftsstigningen vil få så voldsomme følger, da vognmændene kan nå at skifte teknologien ud inden.

Foto: Gregers Tycho/IND

Den kilometerbaserde og CO2-differentierede afgift, som blev vedtaget med den grønne vejtransportaftale i december 2020, kan ende med at koste danskerne dyrt.

Sådan lyder det bl.a. fra Venstre og Det Konservative Folkeparti på bagkant af, at MobilityWatch i denne uge kunne fortælle, at der kan blive tale om en fordobling af afgifterne på vejgodstransport frem mod 2025.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Hvert tredje nyudlån vil blive ramt af Risikorådets forslag

Særligt de yngre boligkøbere vil mærke effekten, hvis Det Systemiske Risikoråds anbefaling om at begrænse afdragsfrie lån bliver gennemført. Rådet forventer, at forslaget "kun i begrænset omfang" vil påvirke prisudviklingen på boligmarkedet.

De Linde-højhus på Aarhus Havn sikret politisk flertal

Borgmesterpartiet i Aarhus stemmer ja til et 139 meter højhus på Mindet på tirsdagens byrådsmøde, og dermed er der flertal for projektet, som også har støtte fra V og K. Enhedslisten og SF stemmer imod projektet som Olav de Linde står bag.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier