PolicyWatch

Knast i lastbil-lovgivning udfordrer Volvo - V og K kræver politisk handling

En særlig lastbiltype, der kan reducere vejtransportens CO2-udledning, er efter flere års behandling endnu ikke godkendt. Det giver udfordringer for Volvo, der har svært ved at give et entydigt svar til kunderne om, hvad de skal købe, fortæller produktchef. Flere politikere forstår ikke, hvorfor de "lavthængende frugter" ikke er blevet plukket.

Claus Henrik Jensen, produktchef i Volvo Danmark, har for tiden svært ved at rådgive sine kunder. | Foto: PR / Volvo Danmark

Hver måned tikker der nye spørgsmål om samme emne ind hos Claus Henrik Jensen. Selvom produktchefen hos Volvo Danmark efterhånden er vant til, at de kommer, er de stadig svære at besvare.

Mere konkret handler spørgsmålene om fem-akslede lastbiler, der kan have en totalvægt på op til 40 tons. En lastbiltype, der lige nu ikke er tilladt i Danmark, selvom den ifølge flere brancheaktører bringer mange fordele med sig.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Fødevareminister vil fra det nye år afskaffe elitesmileyen

Smileyordningen skal til afstemning i Folketinget i håb om at gøre den mere tilgængelig for forbrugeren, hvilket betyder et fokus på takeaway-markedet og et farvel til flere smileyer. Forliget, der ligger bag lovforslaget, møder dog kritik fra flere fronter.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier