PolicyWatch

Dansk virksomhedsejer: Svært og frustrerende at være på Amazon

EU vil tvinge store e-handelsplatforme som Amazon til at blive mere transparente. Europaparlamentarikeren Christel Schaldemose (S) forventer ny lovgivning på plads inden nytår.

Amazon-logo. Arkivfoto. | Foto: Ritzau Scanpix

­­For den danske iværsætter Oliver Saylor, der har specialiseret sig i at sælge eksklusive japanske knive i sin virksomhed Kuma, er Amazons e-handelsplatform lidt af et tveægget sværd. På den ene side giver platformen en eksponering, som er enormt meget værd ikke mindst i udlandet. Omvendt famler mange virksomheder nærmest i blinde, når de benytter Amazons platform.

"De store tech-giganter tilbyder nogle helt fantastiske markedspladser, som åbner mange døre op for sælgere. Når det er sagt er de også notorisk stille og hemmelighedsfulde på mange områder, hvilket kan gøre det både svært og frustrerende at arbejde med dem," siger Oliver Saylor, der er stifter og indehaver af Kuma.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier