PolicyWatch

Lobbyisten der skal sikre containerrederierne en fordel

Når containerrederierne har en vigtig politisk sag, overlader de den til John Butler, President og CEO i World Shipping Council. Nu har han 18 måneder til at sikre industriens unikke konkurrenceregel.

Foto: World Shipping Council

Der er ikke noget at tage fejl af, når det kommer til John Butlers holdning til den unikke særregel om containerindustriens fritagelse fra EU's normale konkurrenceregler.

Som President og CEO for organisationen World Shipping Council, som han har været chef for siden 2015, står han nemlig som selve repræsentanten for hovedparten af verdens containerkapacitet og rederier som Maersk Line, MSC, Hapag-Lloyd og CMA CGM, der hidtil har været begunstiget af EU's Block Exemption Regulation (BER). En særregel, som for tiden er ved at blive genovervejet af EU-Kommissionen, inden den udløber i april 2020.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier