Københavnsk metro kører med langt færre passagerer end forventet

Ifølge flere trafikforskere betyder det, at metroen ikke har været den økonomiske gevinst, som var forventet. Selskabet bag metroen peger på corona som forkaring.
Sådan så der ud i Cityringen tre måneder efter åbningen i september 2019. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Sådan så der ud i Cityringen tre måneder efter åbningen i september 2019. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Den københavnske metro, Cityringen, der åbnede i 2019, er langt fra det passagertal, der blev forventet af Metroselskabet ved godkendelsen af økonomien bag i 2010.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også