PolicyWatch

Radiobejlere vil have skruet på reklamereglerne for FM4

12 minutters reklamer i døgnet forslår som en skrædder i helvede, mener flere aktører, der har afgivet høringssvar forud for udbuddet af FM4-kanal. Krav til placeringen af redaktionelle medarbejdere får også kritiske bemærkninger med på vejen.

Foto: Ritzau Scanpix/Politiken/Peter Hove Olesen

12 minutters reklame fordelt på enten to eller tre daglige reklameblokke. Det er, hvad FM4-radiokanalen, som Radio24syv i dag har sendetilladelsen til, får mulighed for at fylde i sendefladen, hvis et udkast fra Kulturministeriet til det kommende udbud af kanalen bliver til virkelighed.

Som reglerne er i dag, har Radio24syv ikke lov til at sende reklamer. Forslaget om at tillade reklamer i sendefladen skal ses i sammenhæng med, at det statslige tilskud til Radio24syv foreslås sænket – fra 95,3 mio. kr. i 2018 faldende til 84,7 mio. kr. årligt i perioden 2023-2027, hvor den kommende sendetilladelse udløber.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

DI bifalder ny finanslovsaftale uden flyafgift

Hos DI Transport er direktør Michael Svane glad for, at en flyafgift ikke fandt vej til ny finanslov. Organisationen mener dog, at andre elementer i delaftale giver en "startbane" for grøn omstilling af luftfarten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier