PolicyWatch

Radiobejlere vil have skruet på reklamereglerne for FM4

12 minutters reklamer i døgnet forslår som en skrædder i helvede, mener flere aktører, der har afgivet høringssvar forud for udbuddet af FM4-kanal. Krav til placeringen af redaktionelle medarbejdere får også kritiske bemærkninger med på vejen.

Foto: Ritzau Scanpix/Politiken/Peter Hove Olesen

12 minutters reklame fordelt på enten to eller tre daglige reklameblokke. Det er, hvad FM4-radiokanalen, som Radio24syv i dag har sendetilladelsen til, får mulighed for at fylde i sendefladen, hvis et udkast fra Kulturministeriet til det kommende udbud af kanalen bliver til virkelighed.

Som reglerne er i dag, har Radio24syv ikke lov til at sende reklamer. Forslaget om at tillade reklamer i sendefladen skal ses i sammenhæng med, at det statslige tilskud til Radio24syv foreslås sænket – fra 95,3 mio. kr. i 2018 faldende til 84,7 mio. kr. årligt i perioden 2023-2027, hvor den kommende sendetilladelse udløber.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier