PolicyWatch

Buldrende grøn udvikling udfordrer Femern-forbindelse: "Vi kan ikke gå og ændre projektet hele tiden"

De grønne transportteknologier udvikler sig hastigt, og det gør det svært at planlægge Femern-forbindelsen, som først skal stå færdig ved udgangen af årtiet. Derfor er fleksibilitet i udformningen af det historisk store projekt afgørende, fortæller adm. direktør i Femern A/S, Claus F. Baunkjær, i interview med MobilityWatch.

Claus F. Baunkjær, adm. direktør i Femern A/S, fortæller, at man er meget bevidst om at tænke ændringsmuligheder ind i byggeriet. | Foto: Femern A/S/PR

I 2029 skal privatbilister og tunge køretøjer kunne krydse Femern Bælt mellem Danmark og Tyskland via en tunnel, som med en pris på små 60 mia. kr. bliver Danmarkshistoriens største anlægsprojekt.

Men hvad der skal drive bilerne, lastbilerne og busserne, der – foruden tog – skal køre over forbindelsen, og hvordan, er der ikke nogen, der kan sige med sikkerhed, da de grønne transportteknologier er under hastig forandring.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

DSB's milliarddyre eltog bliver forsinket

De 100 eltogssæt, som DSB har bestilt fra franske Alstom, og som er den største ordre i selskabets historie, bliver forsinket op mod et halvt år. Flere faktorer ligger bag, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier