PolicyWatch

Buldrende grøn udvikling udfordrer Femern-forbindelse: "Vi kan ikke gå og ændre projektet hele tiden"

De grønne transportteknologier udvikler sig hastigt, og det gør det svært at planlægge Femern-forbindelsen, som først skal stå færdig ved udgangen af årtiet. Derfor er fleksibilitet i udformningen af det historisk store projekt afgørende, fortæller adm. direktør i Femern A/S, Claus F. Baunkjær, i interview med MobilityWatch.

Claus F. Baunkjær, adm. direktør i Femern A/S, fortæller, at man er meget bevidst om at tænke ændringsmuligheder ind i byggeriet. | Foto: Femern A/S/PR

I 2029 skal privatbilister og tunge køretøjer kunne krydse Femern Bælt mellem Danmark og Tyskland via en tunnel, som med en pris på små 60 mia. kr. bliver Danmarkshistoriens største anlægsprojekt.

Men hvad der skal drive bilerne, lastbilerne og busserne, der – foruden tog – skal køre over forbindelsen, og hvordan, er der ikke nogen, der kan sige med sikkerhed, da de grønne transportteknologier er under hastig forandring.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Hvert tredje nyudlån vil blive ramt af Risikorådets forslag

Særligt de yngre boligkøbere vil mærke effekten, hvis Det Systemiske Risikoråds anbefaling om at begrænse afdragsfrie lån bliver gennemført. Rådet forventer, at forslaget "kun i begrænset omfang" vil påvirke prisudviklingen på boligmarkedet.

De Linde-højhus på Aarhus Havn sikret politisk flertal

Borgmesterpartiet i Aarhus stemmer ja til et 139 meter højhus på Mindet på tirsdagens byrådsmøde, og dermed er der flertal for projektet, som også har støtte fra V og K. Enhedslisten og SF stemmer imod projektet som Olav de Linde står bag.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier