PolicyWatch

Konkurrencestyrelsen støtter EU-granskning af Googles annonceplatforme

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen bakker EU's konkurrencekommission op i sagen mod Google vedrørende online reklamer. Det har stor betydning for danske forbrugere og virksomheder, siger styrelsens direktør.

Foto: Steffen Moses/Watch Medier

Det er vigtigt, at der er stærk håndhævelse af konkurrencereglerne på det digitale område.

Sådan lyder det fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen i en pressemeddelelse, efter EU-Kommissionen annoncerede, at konkurrencekommissionen vil undersøge, om Google misbruger sin position på det digitale annoncemarked og ekskluderer eller indskrænker sine konkurrenters muligheder på sine platforme.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier