
Ukrainske medier er under stort pres som følge af Ruslands invasion, og mens medievirksomheder hidtil har støttet medierne økonomisk, er der nu brug for mere og fortløbende hjælp fra politisk side. Sådan lyder det i et debatindlæg i Politiken fra Mads Brandstrup, adm. direktør i brancheorganisationen Danske Medier og Stig Ørskov, adm. direktør i JP/Politikens Hus og næstformand i World Association of Newspublishers.
”Indtil nu har vores initiativ fra private skandinaviske medievirksomheder kunnet levere konkret og kontant støtte til ukrainske medier, så de har kunnet fortsætte med at udkomme. I Kharkiv, Kherson og andre hårde konfliktområder. Men herfra må det ske i partnerskab med vores regeringer, så vi sikrer en fortløbende og substantiel støtte til drift og forretningsopbygning,” lyder det.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app