PolicyWatch

Medier om bettingmarked for millioner: Politikerne må sætte rammerne

Bettingfirmaer reklamerer årligt for et trecifret millionbeløb i medierne. Hos sportsmediet Mediano vil man fra næste år takke nej til reklamerne, mens andre medier afviser at gå samme vej. Direktør for tipsbladet.dk forventer politisk regulering.

Der er ca. 1200 reklamer for spil i døgnet ifølge Center for Ludomani. | Foto: Jens Dresling

Efter liberaliseringen af bettingmarkedet i 2012, hvor udenlandske bettingselskaber fik lov til at reklamere i danske medier, er behovet for ny regulering kommet på den politiske dagsorden.

I begyndelsen af året fik et udspil fra Danske Spil om at begrænse bettingreklamer under sportskampe på tv bred opbakning fra et flertal i Folketinget. Og siden har en række danske EU-politikere meldt ud med et forslag om at forbyde reklamer for spillesider.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier