Medier om bettingmarked for millioner: Politikerne må sætte rammerne

Bettingfirmaer reklamerer årligt for et trecifret millionbeløb i medierne. Hos sportsmediet Mediano vil man fra næste år takke nej til reklamerne, mens andre medier afviser at gå samme vej. Direktør for tipsbladet.dk forventer politisk regulering.
Der er ca. 1200 reklamer for spil i døgnet ifølge Center for Ludomani. | Foto: Jens Dresling
Der er ca. 1200 reklamer for spil i døgnet ifølge Center for Ludomani. | Foto: Jens Dresling

Efter liberaliseringen af bettingmarkedet i 2012, hvor udenlandske bettingselskaber fik lov til at reklamere i danske medier, er behovet for ny regulering kommet på den politiske dagsorden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også