Nu skal det være sundt og sikkert og dansk: Coronakrisen kan ændre forbruget af fødevarer

Coronakrisen får tilsyneladende forbrugerne til at rykke sammen om de lokale virksomheder og produkter. Herhjemme melder detailkæderne om stigende interesse for danske varer, og flere forbrugermålinger indikerer, at en stor del af danskerne efter krisen er blevet mere tilbøjelige til at købe dansk.
Coops koncerndirektør Jens Visholm vurderer, at forbrugernes stigende interesse for at købe danske varer er en tendens som vil række langt ind i fremtiden. | Foto: BUNDGAARD CARSTEN/ERH
Coops koncerndirektør Jens Visholm vurderer, at forbrugernes stigende interesse for at købe danske varer er en tendens som vil række langt ind i fremtiden. | Foto: BUNDGAARD CARSTEN/ERH
AF LARS ATTRUP

Landbrug & Fødevarer, L&F, har i april fået gennemført en spørgeundersøgelse hos 1.000 forbrugere, hvoraf 42 pct. oplyser, at de efter krisen vil købe flere danske produkter. Coop Danmark har gennemført en tilsvarende undersøgelse blandt 1.800 forbrugere, hvoraf 41 pct. oplyser, at de vil handle mere lokalt, mens 66 pct. vil støtte danske virksomheder mere.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også