Danske virksomheder: Det kinesiske marked er på vej tilbage

Flere danske virksomheder fortæller, at det kinesiske marked på få måneder har stabiliseret sig.
Foto: Niels Hougaard/UDL
Foto: Niels Hougaard/UDL

Fremtiden er lys i orienten. Store dele af Kina har været lukket ned som følge af coronavirussen, men i maj oplevede flere danske virksomheder opadgående salgkurver i Kina.

Det skriver Børsen.

Det drejer sig blandt andet om Lego, Carlsberg, Hummel, Pandora og Grundfos – som alle oplever at markedet er ved at åbne sig op.

Grundfos’ kommunikationsdirektør Peter Trillingsgaard fortæller til Børsen, at virksomheden den seneste måned har haft en tocifret vækst sammenlignet med maj sidste år

“Det tegner til, at genopretningen af økonomien er i fuld gang i Kina,” siger han til Børsen.

Danmark eksporterede sidste år for over 50 mia. til Kina.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også