Medier: Danske Bank lod Home tage overpris af svage kunder

Medarbejderne i Danske Bank skulle rådgive inkasso-kunder til at vælge ejensmæglerkæden Home med en dyrere pris til følge end hos andre kæder, viser nye oplysninger. Banken er stadig i gang med at undersøge sagen.
Danske Bank lod de mest nødlidende kunder betale dyre salærer til Home. | Foto: Jacob Gronholt-Pedersen/Reuters/Ritzau Scanpix
Danske Bank lod de mest nødlidende kunder betale dyre salærer til Home. | Foto: Jacob Gronholt-Pedersen/Reuters/Ritzau Scanpix

Når en kunde, der var røget til inkasso, skulle have solgt sin bolig via Danske Bank, fik medarbejderne gennem flere år instruks om at rådgive kunden til at vælge bankens egen ejendomsmæglerkæde, Home.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også