Finanstilsynets dårlige erfaringer fra før coronakrisen varer ved: Bankerne er for ukritiske og sløsede

Flere danske pengeinstitutter har svært ved at kategorisere kunderne korrekt, når boniteten opgøres. Samtidig er flere for ukritiske, og værdisætning af aktiverne er ofte for høj.
Foto: Lars Krabbe/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
Foto: Lars Krabbe/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har ændret meget i det danske landskab, men skal man tro Finanstilsynet, så har pengeinstitutternes fejl i nedskrivningsprocesserne ikke ændret sig væsentligt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også