Webshopudbyder har oplevet massiv fremgang under coronakrisen

Antallet af danske webbutikker er vokset under coronakrise, og det er kommet webshopudbyderen Dandomain til gode.
Foto: Thomas Emil Sørensen/ERH
Foto: Thomas Emil Sørensen/ERH
AF RITZAU FINANS

Coronakrisen har fået flere til at oprette webbutikker.

Det skriver Børsen.

"2020 har været et år med fuld fart fremad og pil op på alle parametre. Dansk e-handel har aldrig været større end i år, og vi har heller aldrig hjulpet så mange nye e-handlere i gang, som vi har gjort i år," siger Anders Eiler, der er salgsdirektør i Dandomain, til Børsen.

Dandomain er Danmarks største webshopudbyder og har en portefølje med mere end 6000 webbutikker.

Selskabet har fra marts til november oprettet 228 pct. webshops i forhold til samme periode sidste år.

Dansk Erhverv Digital Handel melder også om en ændring i aktiviteten i nethandlen. Ifølge beregninger fra erhvervsorganisationen vil danske webshops ved udgangen af 2020 have en omsætning på omtrent 150 mia. kr. mod godt 146 mia. kr. i 2019.

Normalt står rejseindustrien for en del af omsætningen, men da den branche har været præget af store omsætningstab, er det andre brancher, der har trukket tallene op.

"Vi har jo oplevet en eksplosiv vækst, og det gælder både almindelige handelsvirksomheder, men det gælder også detailvirksomheder. Rigtig mange har set mulighederne i at oprette webshops og har dermed også kunnet cementere sin position, så de fleste forhåbentligt kan overleve krisen," siger Niels Ralund, der er e-handelsdirektør hos Dansk Erhverv, til Børsen.

Tingene står i stampe med revision af forældet ePrivacy-lov 

Da Danmark lukkede ned, begyndte danskerne at købe dagligvarer på internettet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også