Danske Medier kritiserer modregning i annoncekompensation: Det er urimeligt

Medierne bliver straffet for at have vist ansvarlighed, når kollektive besparelser som fælles lønnedgang bliver modregnet i uddelingen af annoncekompensation, mener Danske Medier, der vil have kulturministeren til at gå i dialog med EU.
Louise Brincker er adm. direktør i Danske Medier. | Foto: Thomas Tolstrup
Louise Brincker er adm. direktør i Danske Medier. | Foto: Thomas Tolstrup

Det er stærkt kritisabelt, at Slots- og Kulturstyrelsen modregner medievirksomheders besparelser på kollektive lønnedgange og kontingent til brancheorganisationer i fordelingen af kompensation for tabte annonceindtægter. Sådan lyder beskeden fra Danske Medier i et brev til kulturminister Joy Mogensen (S).

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også