Forsikringsbranche kritiserer nye regler for at være bureaukratiske, besynderlige og effektløse

Et direktiv fra 2018 skulle øge beskyttelsen af forsikringskunderne, men har været uden reel effekt og har i stedet medført mere arbejde for forsikringsselskaberne, mener brancheforening. Forbrugerråd og Finanstilsynet er uenige, men ser forbedringspunkter.
Torben Weiss Garne, underdirektør i Forsikring og Pension | Foto: PR/Forsikring & Pension
Torben Weiss Garne, underdirektør i Forsikring og Pension | Foto: PR/Forsikring & Pension

Forsikringskunderne har ikke oplevet nogen positiv forskel - til gengæld har forsikringsselskaberne fået mere bureaukrati og flere udfordringer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også