PolicyWatch

Lars Fruergaard savner større fokus på det danske hjemmemarked i life science-strategi

Selv om den nye life science-strategi er et vigtigt skridt for selve sektoren, så mener Novo Nordisk-topchef Lars Fruergaard Jørgensen, at der mangler større fokus på det danske hjemmemarked blandt de 38 initiativer, som strategien bygger på.

Lars Fruergaard Jørgensen, administrerende direktør for Novo Nordisk | Foto: Stine Bidstrup/ERH

Der er generelt tilfredshed at spore hos Lars Fruergaard Jørgensen, adm. direktør i Danmarks største medicinalselskab Novo Nordisk, når det kommer til Danmarks nye life science-strategi, som et bredt flertal i Folketinget blev enige om torsdag eftermiddag.

Ifølge Lars Fruergaard Jørgensen "er det vigtigt for både sektoren, men også for hele Danmark, at der nu kommer en samlet strategi", der kan være med til at indfri det væsktpotentiale, som branchen står overfor. Ikke mindst gennem eksport. Men samtidig lægger Novo Nordisk-topchefen heller ikke skjul på, at han savner én bestemt ting blandt de 38 konkrete initiativer, strategien indeholder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier