Røde faner og fagforeningskamp er blevet en del af onlinehandlen

Mens flere selskaber dyster om at få fat i forbrugere med lyst til onlinekøb af dagligvarer, ruller også en kamp om, hvordan det marked skal se ud med overenskomster og aftaler.
3F-demonstration foran nemlig.com i Brøndby. Arkivfoto. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
3F-demonstration foran nemlig.com i Brøndby. Arkivfoto. | Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
AF JESPER OLESEN OG LEONORA BECK

Onlinesalg af dagligvarer har udløst en strid i fagbevægelsen. Danskernes lyst til at købe mere mad via digitale kanaler er nemlig også blevet en kamp med røde faner og om overenskomster mellem både fagforbund og selskaber.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også