Arla-direktør: "Vi er bevidst gået efter en Kina-strategi med lav risiko"

”Netop på grund af det, vi har set i Rusland, bliver vi nødt til at være så lidt udsat som muligt i landet,” siger Arla International-chef om Kina, der før har været højt prioriteret.
Foto: Pr / Arla
Foto: Pr / Arla

Politisk usikkerhed og uro, krig og kaos har fået Arla til at vælge en mere forsigtig vej frem på det kinesiske marked, der ellers har stået langt oppe på listen over mejerikoncernens højtprioriterede vækstmarkeder. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    EU-Kommissionen har fredag officielt kategoriseret Temu som en "meget stor online platform", der dermed skal leve op til en række strammere regler. | Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

    Temu kommer under skrappere EU-regler

    For abonnenter