Outdoor-selskab genvinder 15-årig kontrakt med Frederiksberg

AFA JCDecaux har netop underskrevet kontrakt, der sikrer selskabet en solid position som største outdoor media-udbyder i hovedstadsområdet.
Foto: Pr/afa Jcdecaux
Foto: Pr/afa Jcdecaux

AFA JCDecaux har med indgåelse af kontrakt med Frederiksberg Kommune for de næste 15 år sikret sig otte ud af de ti største kommuner i Danmark på kundelisten. Det skriver det franskbaserede selskab i en pressemeddelelse.

Kontrakten omfatter nyt reklamefinansieret byudstyr og er en forlængelse af et eksisterende samarbejde mellem outdoor-selskabet og Frederiksberg Kommune. Udstyret omfatter buslæskærme, affaldsholdere, informationsstandere og offentlige toiletter. Det er en den del af en samlet designserie tegnet af det danske arkitekthus, Holscher Design.

”Ifølge Kantars målinger gør (kontrakten) os til det mest attraktive og effektive outdoor medie på markedet med en ugentlig dækning på hele 84,9 pct. og en frekvens på 16,” udtaler Michael Barfoed, kommerciel direktør i AFA JCDecaux.

Han tilføjer, at Frederiksberg er en af de vigtigste placeringer for outdoor media-annoncører.

”Her bor nemlig godt to pct. af den samlede danske befolkning på et forholdsvist begrænset areal, hvor størstedelen tilhører den købestærke højindkomstklasse, og de er derfor meget interessante at adressere i kampagnesammenhænge”.

Det er få uger siden, AFA JCDecaux også vandt kontrakt med Næstved Kommune, efter outdoor-selskabet tabte de kommercielle rettigheder til Københavns Metro i efteråret til konkurrenten Clear Channel.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også