Franske LVMH, der står bag en lang række luksusbrands som Louis Vuitton, Dior og Fendi, vil disrupte opfattelsen af skønhed, så luksus ikke længere kun er lig med perfektion og fejlfrihed, men også genanvendte og biobaserede materialer, skriver Børsen.
LVMH’s fokus på bæredygtighed blev i 2021 udpenslet i koncernens Life 360-strategi, der sætter spot på fire områder – cirkularitet, biodiversitet, klima og sporbarhed – og definerer målsætninger for LVMH’s CO2-udledning.
“Presset kommer primært fra de unge forbrugere. De forventer i stadig højere grad bæredygtighed og gennemsigtighed omkring produktets oprindelse. Den unge generation har et ‘indfødt’ bæredygtighedsfokus og er meget forskellig fra den tidligere generation. De udtrykker andre ting, og det er godt,” siger Hélène Valade, miljøudviklingschef i LVMH, til Børsen.
Trods det store fokus på bæredygtighed, fastholder LVMH også sit fokus på kvalitet, som ifølge Hélène Valade ”altid” er det vigtigste.