Efter overraskende klimaberegninger: Transportlobby anser planlagt stigning i dieselafgift for urimelig

Regeringen har efter nye klimaberegninger mistet sit argument for at hæve dieselafgiften, mener DI Transport.
Karsten Lauritzen er direktør for DI Transport. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix
Karsten Lauritzen er direktør for DI Transport. | Foto: Miriam Dalsgaard/Ritzau Scanpix

Regeringen bør trække stikket på den planlagte forhøjelse af dieselafgiften på 50 øre per liter i 2025.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også