PolicyWatch

Kulturministeriet udbygger kampagne mod ulovlige hjemmesider

En samlet indsats fra ministeriet, Rettighedsalliancen, Teleindustrien og Dansk Industri skal begrænse brugen af ulovlige hjemmesider.

Kulturminister Mette Bock (LA). | Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Et stigende antal besøg på ulovlige hjemmesider får nu Kulturministeriet til at indlede en kampagne i samarbejde med Rettighedsalliancen, Teleindustrien og Dansk Industri, der fra 9. oktober skal flytte brugere fra ulovlige hjemmesider til lovlige. Det oplyser ministeriet i en pressemeddelelse.

Kampagnen "Share with care" bygger videre på erfaringerne fra en kampagne af samme navn fra 2012. Konkret handler det om, at danskernes besøg på ulovlige hjemmesider for bl.a. at streame film og serier i 2017 steg med 67 pct. fra året før til 596 mio. besøg ifølge tal fra Rettighedsalliancen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Nye danske gasprojekter gemmer sig under overfladen

Total Energies har allerede annonceret – men udskudt – planer om at udvikle Valdemar Bo Syd og Halfdan Nord. Efter dem ligger også en række andre danske projekter klar i pipelinen, som analysehuset Rystad forventer investeringer i for flere milliarder kroner frem mod 2030.

Dansk minister vil have mere omfattende krav til soja-dokumentation

Mens EU er på vej om krav om satellit- og GPS-dokumentation på importeret soja at mindske afskovning, er regeringen nu allerede klar til at gå endnu længere. Om få år kan man forhåbentlig også knytte krav til påvirkning af andre økosystemer, siger Lea Wermelin (S) til AgriWatch.

Læs også

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier