PolicyWatch

Partier kritiserer åben dør for politiske reklamer på streamingtjenester

Mens Socialdemokratiet er afventende, mener to partier i rød og blå blok, at forbuddet mod politiske budskaber på traditionelt tv også bør gælde på streamingtjenester: "Der bør ikke reklameres politisk i de rum," lyder det.

Foto: Jens Dresling/Polfoto

Siden døren blev åbnet for kommercielt tv i 1986 op til lanceringen af TV 2, har politiske reklamer været dømt ude af reklameblokkene.

Forbuddet mod politiske budskaber er formuleret i en tid uden streamingtjenester og alene målrettet traditionelt flow-tv, mens døren er åben for politiske kampagner på on demand-tilbud.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier