PolicyWatch

Partier kritiserer åben dør for politiske reklamer på streamingtjenester

Mens Socialdemokratiet er afventende, mener to partier i rød og blå blok, at forbuddet mod politiske budskaber på traditionelt tv også bør gælde på streamingtjenester: "Der bør ikke reklameres politisk i de rum," lyder det.

Foto: Jens Dresling/Polfoto

Siden døren blev åbnet for kommercielt tv i 1986 op til lanceringen af TV 2, har politiske reklamer været dømt ude af reklameblokkene.

Forbuddet mod politiske budskaber er formuleret i en tid uden streamingtjenester og alene målrettet traditionelt flow-tv, mens døren er åben for politiske kampagner på on demand-tilbud.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

DI bifalder ny finanslovsaftale uden flyafgift

Hos DI Transport er direktør Michael Svane glad for, at en flyafgift ikke fandt vej til ny finanslov. Organisationen mener dog, at andre elementer i delaftale giver en "startbane" for grøn omstilling af luftfarten.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier