PolicyWatch

Bock vil drøfte åben dør for politiske reklamer på streamingtjenester

Kulturministeren mener, at det på sigt vil være "hensigtsmæssigt" at have samme regler for politiske reklamer på flow-tv og on demand-tjenester. Hun vil tage spørgsmålet op til overvejelse med partierne bag medieforliget.

Kulturminister Mette Bock (LA). | Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Det er forbudt på flow-tv, men aldeles tilladt på on demand-tjenester at sende reklamer for bl.a. politiske partier.

Men sådan bliver det ikke nødvendigvis ved med at være. Både Dansk Folkeparti og Enhedslisten har kritiseret, at reglerne forholder sig sådan, så de partier, der lige nu står over for en valgkamp, har mulighed for at bringe kampagner på streamingtjenester såsom TV 2 Play.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier