PolicyWatch

Bock vil drøfte åben dør for politiske reklamer på streamingtjenester

Kulturministeren mener, at det på sigt vil være "hensigtsmæssigt" at have samme regler for politiske reklamer på flow-tv og on demand-tjenester. Hun vil tage spørgsmålet op til overvejelse med partierne bag medieforliget.

Kulturminister Mette Bock (LA). | Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Det er forbudt på flow-tv, men aldeles tilladt på on demand-tjenester at sende reklamer for bl.a. politiske partier.

Men sådan bliver det ikke nødvendigvis ved med at være. Både Dansk Folkeparti og Enhedslisten har kritiseret, at reglerne forholder sig sådan, så de partier, der lige nu står over for en valgkamp, har mulighed for at bringe kampagner på streamingtjenester såsom TV 2 Play.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Ørsted vil ikke blandes ind i frasalg

Energiselskabet vil koncentrere sig om den grønne omstilling, konstaterer formand for Ørsted efter Venstres udspil om et statsligt frasalg af dele af forretningen.

Læs også

Seneste nyt

PolicyWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier