PolicyWatch

Kulturministeren vil strømline regler for politisk reklame på tv

I forbindelse med implementeringen af AVMS-direktivet, der fastlægger rammer for digitale medier, skal forbuddet mod politisk reklame på tv, men ikke streamingtjenester, granskes, mener kulturminister Mette Bock (LA).

Kulturminister Mette Bock (LA). | Foto: Ritzau Scanpix/Jens Dresling

Kulturminister Mette Bock (LA) er klar til at kigge på paragrafferne i radio- og fjernsynsloven og strømline reklamereglerne på traditionelt tv og streamingtjenester og sociale platforme.

"Jeg er enig i, at man på sigt bør sidestille tv og on demand-tjenester, så reglerne bliver mere teknologi- og platformsneutrale. Situationen i dag, hvor der gælder forskellige regler, er ikke hensigtsmæssig," skriver hun i en skriftlig kommentar til MediaWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Seneste nyt

PolicyWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier