PolicyWatch

Allers topchef: Digital nulmoms til aviser er en dummebøde til os

Bliver lovforslaget om digital nulmoms til aviserne gennemført 1. juli, vil det skævvride konkurrencen voldsomt, mener Aller Media, der er klar til at føre sag ved EU-Domstolen.

Lars Sander Matjeka har siden 2017 stået i spidsen for Aller Media i Danmark | Foto: Jesper Sunesen / Aller Media

Aller Media er klar til at gå rettens vej, hvis regeringen som planlagt fritager digitale nyhedsmedier, men ikke ugeblade og magasiner, for moms, skriver Børsen.

"Det her vil dybest set betyde, at vi får en dummebøde på 25 pct., hver gang vi forsøger at føre vores medieforretning ind i den digitale fremtid, mens andre mediehuse kan begynde at udgive magasiner og rykke ind på vores område uden at skulle betale moms," siger adm. direktør for Aller Media, Lars Sander Matjeka, til avisen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Beredskabsniveau hævet til næsthøjeste niveau efter gaslæk

Efter to lækager på gasledningen Nord Stream 1 og en lækage på Nord Stream 2 i Østersøen har Energistyrelsen hævet beredskabsniveauet til næsthøjeste niveau. Det betyder, at sektorens selskaber skal være opmærksomme på sikkerheden omkring deres anlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

PolicyWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier