PolicyWatch

Regeringen vil stoppe Unibets brug af Brian Laudrup

Den tidligere fodboldspiller skal pilles ud af bettingvirksomhedens tv-reklamer, så længe manden også skal agere neutral kommentator hos Discovery Networks, der viser reklamerne på sine kanaler, mener skatteministeren.

Foto: Peter Cziborra/Reuters/Ritzau Scanpix

Billedet bliver mudret og rollerne sammenblandet for seerne, når den tidligere landsholdsspiller og nuværende fodboldkommentator Brian Laudrup det ene øjeblik reklamerer for Unibets bettingsunivers og det næste agerer kommentator for kanaludbydere Discovery Networks - og det skal der derfor sættes en stopper for, siger skatteminister Morten Bødskov til Børsen.

"Det burde slet ikke være så svært for spilleselskaberne at fravælge folk i reklamer, hvis de også optræder som sportskommentatorer. Min opfordring er faktisk fuldstændig klar: Det skal de holde op med," siger ministeren, som regner med at have forhandlet nye reklamerregler på plads for bettingindustrien, til avisen.

Børsen har forelagt kritikken for Brian Laudrup, der er officiel Unibet-ambassadør, men han har ingen kommentarer, og Unibet udtaler, at selskabet ikke ser grund til at stoppe samarbejdet.

"Vi har haft et godt samarbejde med Brian siden 2014 og har umiddelbart ingen planer om ændre på det," siger Kim Olesen, adm. direktør for det maltesiskejede Kindred Group, der ejer Unibet.

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier