PolicyWatch

Danske Medier frygter, at medieforhandlingerne bliver kørt ud på politisk sidespor

Efter regeringens fremlæggelse af et nyt reformprogram ser de private mediers brancheorganisation en risiko for, at forhandlingerne om et kommende bredt medieforlig underprioriteres.

Mads Brandstrup er netop tiltrådt som adm. direktør i Danske Medier. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Efterårets politiske kampe om det nye reformprogram, som regeringen fremlagde i sidste uge, må ikke spænde ben for en bred medieaftale. Sådan lyder appellen til de politiske partier fra Danske Mediers nytiltrådte adm. direktør, Mads Brandstrup, i en pressemeddelelse.

"Mediebranchen har levet med, at væsentlige dele af medieudspillet fra 2018 aldrig er blevet implementeret, fordi det dengang endte med et smalt forlig. Med de politiske slåskampe, som kommer til at præge efteråret, er jeg bekymret for, at mediebranchen heller ikke denne gang kan få ro om rammevilkårene og mediestøtten. Den situation er helt uholdbar for de enkelte medier. Ikke mindst de mindre lokale og regionale medier, som netop i de her år er under et voldsomt pres fra udenlandske techgiganter," udtaler adm. direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i meddelelsen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Fødevareminister vil fra det nye år afskaffe elitesmileyen

Smileyordningen skal til afstemning i Folketinget i håb om at gøre den mere tilgængelig for forbrugeren, hvilket betyder et fokus på takeaway-markedet og et farvel til flere smileyer. Forliget, der ligger bag lovforslaget, møder dog kritik fra flere fronter.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier