Greenpeace vil have forbud mod markedsføring af kød

Der er for meget markedsføring af kød som en del af klimaløsningen, mener den grønne organisation Greenpeace. Et forbud mod markedsføring henvendt til børn bør være første skridt, fortæller kampagneleder.
Markedsføring af kød skal have en ende, mener Greenpeace. | Foto: Finn Frandsen
Markedsføring af kød skal have en ende, mener Greenpeace. | Foto: Finn Frandsen

Når kød markedsføres som en del af klimaløsningen, så er det vildledende og bør derfor forbydes.

Det siger kampagneleder i Greenpeace Kristine Clement til Børsen.

Inden jul slog Klimarådet fast, at danskerne spiser for meget kød. Så meget, at forbruget bør skæres ned med 65 pct. Derfor bør reklamebranchen tage et ansvar, mener Greenpeace.

"De kunne begynde med at se sig selv i øjnene og holde sig fra at lave noget, som er rettet mod sårbare grupper som børn og unge," siger Kristine Clement til Børsen. Hun tilføjer, at der i Danmark systematisk vildledes i markedsføring af kød som en del af klimaløsningen.

Ifølge Kristine Clement er første del af løsningen, at der stoppes med at ydes offentlige tilskud til reklamer for kød.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også