Nye anlægskontrakter og renteaftaler forkorter listen af risici for Femern-projekt

Statens infrastrukturselskab har i 2021 haft travlt med at afdække renterisikoen på det store Femern-projekt og forventer at nå op på 50 mia. kr. i 2023. Det fortæller topchef Mikkel Hemmingsen, der i det hele taget mener, at listen af risici for projektet er blevet barberet markant ned.
Animeret billede af den kommende Femern-forbindelse, der efter planen åbner i 2029. | Foto: Femern A/S/PR
Animeret billede af den kommende Femern-forbindelse, der efter planen åbner i 2029. | Foto: Femern A/S/PR

Den nye Femern-tunnel, der skal forbinde Danmark og Tyskland, bliver et af danmarkshistoriens største byggeprojekter med et anlægsbudget på over 55 mia. kr. målt i 2015-priser.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også