Forbrugervagthund møder kritik for at droppe ordet "greenwashing"

Beslutning fra Forbrugerombudsmanden om at droppe ordet ”greenwashing” i sin kommunikation efter sag med Salling Group møder kritik fra SF og Forbrugerrådet Tænk. Dansk Erhverv efterlyser opdateret guide.
Foto: Salling Group/pr
Foto: Salling Group/pr
FREJA CELINE ERIKSEN, LOUISE RESEKE

Da Forbrugerombudsmanden i december udsendte en pressemeddelelse, der indskærpede markedsføringslovens forbud mod vildledning over for fem detailvirksomheder, lød det, at deres ageren var ”greenwashing”. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også