Fra et halvt år til få uger: Færdselsstyrelsen har nedbragt kritiseret sagsbehandlingstid

Flere medarbejdere og et fokus på arbejdsprocesserne har skåret kraftigt i ventetiden på godskørselstilladelser hos Færdselsstyrelsen. Kontorchef mener, at branchens store fokus på sagsbehandlingstiden har været helt forståelig.
Foto: Tycho Gregers/Ritzau Scanpix
Foto: Tycho Gregers/Ritzau Scanpix

I første halvdel af 2022 førte lange sagsbehandlingstider på bl.a. godskørselstilladelser hos Færdselsstyrelsen til kritik fra både brancheaktører og politisk hold. Eksempelvis kunne MobilityWatch berette, at den gennemsnitlige sagsbehandlingstid på en ny tilladelse til godstransport i februar 2022 lød på omkring 130 dage.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

EU-Parlamentet kan kun vedtage eller forkaste EU-Kommissionens delegerede retsakter, der definerer hvad grøn brint er. En gruppe parlamentarikere kræver nu en forkastelse af retsakterne. (Arkivfoto) | Foto: Frederick Florin/AFP/Ritzau Scanpix

Parlamentarikere stikker kæp i EU’s brintplaner

For abonnenter