Trods justeringer: Ny kilometerafgift læner sig tæt op ad oprindelig aftale

Det bliver dog dyrere at køre i diesellastbiler og billigere at køre i nulemissionslastbil med SVM-regeringens forslag til en kilometerafgift. Branchen er skeptisk. (Opdateret)
Skatteminister Jeppe Bruus (S) har sat gang i forhandlinger om den kilometerbaserede afgift til tung transport. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Skatteminister Jeppe Bruus (S) har sat gang i forhandlinger om den kilometerbaserede afgift til tung transport. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Der er ikke sket mange ændringer i det forslag til en kilometer- og CO2-differentieret afgift til den tunge transport, som SVM-regering nu har fremlagt for Folketingets partier, hvis man sammenligner med den tidligere regerings oprindelige forslag.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også