PolicyWatch

Twitter søsætter nye initiativer for at sikre transparens under EU-valg

Fra 11. marts vil det kun være certificerede annoncører, der kan køre politiske reklamekampagner på Twitter. Samtidig vil det sociale medie give offentligheden indsigt i data bag kampagnerne.

Foto: Richard Drew/AP/Ritzau Scanpix

Twitter sætter gang i nye tiltag, der skal styrke både transparensen af politiske kampagner og sikkerheden mod udenlandsk indblanding under det kommende valg til Europa-Parlamentet. Det skriver Twitters direktør for offentlig politik i Europa, Karen White, i et blogindlæg.

Først og fremmest vil det fra 11. marts kun være muligt at udsende politiske kampagnereklamer på Twitter, hvis aktørerne bag er blevet certificeret af det sociale medie. For at blive godkendt tager Twitter et kig på en potentiel annoncør, hvor Twitter verificerer annoncørens identitet og får garanteret, at aktøren rent faktisk befinder sig i EU.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Bredt flertal vil af med gas fra 2035 grundet Rusland

Rusland har for stor indflydelse, og derfor vil bredt flertal i Folketinget med gas fra 2035 ifølge ny aftale. Dansk Fjernvarme glæder sig over aftalen. Men det skorter med hjælp til landets boligejere, lyder det. (Opdateret)

Læs også

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier