PolicyWatch

Politiske annoncer forsvinder fra Facebook-arkiv kort før britisk valg

Titusindvis af annoncer med politiske budskaber er mindre end 48 timer inden valget i Storbritannien forsvundet fra Facebooks arkiver.

Foto: Denis Charlet/AFP/Ritzau Scanpix

Facebooks annoncearkiv over politiske annoncer er på mindre end en uge faldet fra 180.000 annoncer til færre end 120.000 annoncer. Det sker blot 48 timer før det britiske parlamentsvalg. Det skriver Financial Times.

Facebook introducerede den britiske version af annoncebiblioteket i 2018 efter Cambridge Analytica-skandalen, som førte til bekymring for, hvordan annoncering på sociale medier kan påvirke valg. Og de forsvundne annoncer fra arkivet sætter spørgsmålstegn ved transparensen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

DI-chef takker af med opfordring til konsolidering hos transportlobbyister

Det er vemodigt, men også det rigtige. Det siger Michael Svane, der efter mere end et årti som direktør i DI Transport snart stopper. I et interview med MobilityWatch fortæller han også, hvorfor juristen endte som lobbyist, hans syn på en ny "tektonisk" brydekamp på transportmarkedet og hans helt store ønske til sektorens mange andre interesseorganisationer.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier