Eksemplerne står i kø, når det kommer til at illustrere de enorme omkostninger af et cyberangreb.
Sådan lød det fra EU-kommissær Margrethe Vestager i sidste uge, da hun blandt andet pegede på det nylige hackerangreb på DSB, angreb mod franske og irske hospitaler og ikke mindst NotPetya-angrebet på Maersk i 2017, skriver Børsen.
“Jeg tror, at disse angreb har vist alle, der før har været i tvivl, at prisen for et angreb er så meget større end prisen for at beskytte sig selv,” sagde Margrethe Vestager på et pressemøde i torsdags ifølge Børsen.
Hun vil derfor have EU-landene til at investere markant mere i forsvar mod cyberangreb – både inden for det offentlige og det private. Derudover skal landene arbejde langt mere sammen internt og med Nato samt nabolande.
Myndigheden skulle overtage kontrol med chauførers samlede arbejdstid for at forbedre færdselssikkerheden og beskytte chaufførers arbejdsvilkår. Politiet står fortsat for at tjekke køre- og hviletid.
Danmarks Statistik har opjusteret sin opgørelse af bruttonationalproduktet for første kvartal i år. Og i en revision af de seneste fem års BNP er der også sket en pæn opjustering.
Der er udbetalt knap 800 mio. kr. i kompensation til danske fiskere for tab af kvoter efter brexit. Storfisker Henning Kjeldsens selskab er største modtager, skriver Nordjyske.
Regeringen samt Danmarksdemokraterne, Liberal Alliance, Det Konservative Folkeparti, Radikale Venstre og Dansk Folkeparti står bag aftalen om, at virksomheder får højere F&U-fradrag.
Kort før valget, der kan “destablisere” Frankrig, melder Emmanuel Macron ud om sin kandidat til EU’s embedsværk. Kandidaten er rutineret, ligner Georg Gearløs – og har en tung fortid i techindustrien.
Arla-topchefen har op til mandagens aftale om CO2-afgift på landbruget været meget kritisk, men ser nu positive takter i udfaldet: ”Vi kan se tydelige aftryk fra Landbrug & Fødevarer i aftalen.”
Myndigheden skulle overtage kontrol med chauførers samlede arbejdstid for at forbedre færdselssikkerheden og beskytte chaufførers arbejdsvilkår. Politiet står fortsat for at tjekke køre- og hviletid.
Blot otte måneder efter sit indtog på det danske marked har kinesiske Temu cementeret sin popularitet hos EU-kunderne. På grund af den store kundebase strammer EU nu grebet om netgigant. (Opdateret)