Tankskibe fyldt med russisk olie splitter leverandører i Skagen

Bunker One og Stena Oil nægter at levere brændstof til skibe, som sejler med russisk olie. To selskaber holder fast. Dilemmaet har skabt et todelt marked.
Det danske farvand ud for Skagen er et knudepunkt for handelsskibe, der sejler i Østersøen. Det gælder også de mange tankskibe, som fortsat sejler olie ud af Rusland. | Foto: Marius Renner/Ritzau Scanpix
Det danske farvand ud for Skagen er et knudepunkt for handelsskibe, der sejler i Østersøen. Det gælder også de mange tankskibe, som fortsat sejler olie ud af Rusland. | Foto: Marius Renner/Ritzau Scanpix

Store tankskibe sejler hver dag olie ud af Rusland via Østersøen, selv om Europa har lukket ned for importen efter invasionen af Ukraine.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    EU-Kommissionen har fredag officielt kategoriseret Temu som en "meget stor online platform", der dermed skal leve op til en række strammere regler. | Foto: Johanna Geron/Reuters/Ritzau Scanpix

    Temu kommer under skrappere EU-regler

    For abonnenter