PolicyWatch

Britiske konkurrencemyndigheder kigger Facebook efter i sømmene

Konkurrencemyndighederne i Storbritannien er på vej til at åbne en konkurrenceundersøgelse af Facebook, skriver Financial Times.

Foto: THOMAS WHITE/REUTERS / X90030

De britiske konkurrencemyndigheder er på vej til at åbne en konkurrenceundersøgelse af Facebook, som angiveligt benytter brugerdata til at sætte sig på det digitale annoncemarked.

Det skriver finansavisen Financial Times.

Competition and Markets Authority (CMA) har også for nylig åbnet lignende undersøgelser af Googles privatlivsindstillinger og Apples gebyrer gennem App Store, skriver avisen.

Desuden skulle lovgiverne også være bekymrede i forhold til internethandelsgiganten Amazon, der både driver handelsplatformen og sælger egne produkter samme sted.

Mere fra PolicyWatch

Fødevareminister vil fra det nye år afskaffe elitesmileyen

Smileyordningen skal til afstemning i Folketinget i håb om at gøre den mere tilgængelig for forbrugeren, hvilket betyder et fokus på takeaway-markedet og et farvel til flere smileyer. Forliget, der ligger bag lovforslaget, møder dog kritik fra flere fronter.

Læs også

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier