Sociale medier foretager ændringer frem mod midtvejsvalg i USA

Facebok-ejer Meta vil som ved sidste valg stoppe politiske reklamer i ugen op til midtvejsvalg, og Tiktok vil slå ned på politikerbetalte opslag fra influencere.
Foto: Kirill Kudryavtsev/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Kirill Kudryavtsev/AFP/Ritzau Scanpix

Frem mod 8. november, hvor det amerikanske midtvejsvalg finder sted, indfører sociale medier restriktioner omkring politisk indhold for bl.a. at forhindre spredning af falske nyheder. Det skriver CNN og The Guardian.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også