PolicyWatch

Ramskov kritiserer skitse til udbud: Seks minutters reklame vil skræmme lytterne væk

Der er lagt op til for snævre muligheder for at tjene reklamekroner på public service-kanalen FM4, der i dag huser Radio24syv, i udkastet til det kommende udbud af kanalen, mener direktør for Radio24syv.

Adm. direktør og chefredaktør på Radio24syv, Jørgen Ramskov. | Foto: Ritzau Scanpix/Ólafur Steinar Gestsson

Højst 12 minutter med reklamer i døgnet fordelt på to eller tre reklameblokke. Sådan lyder Kulturministeriets oplæg til de kommercielle vinduer, der fremover efter planen bliver bygget ind i sendetilladelsen til FM4-kanalen, som Radio24syv i dag sender på.

Åbningen for at supplere statstilskuddet til public service-kanalen med annonceindtægter var en dal af medieaftalen fra sommeren 2018, der samtidig sænker statsstøtten til kanalen gradvist de kommende år fra 93,3 mio. kr. i 2019 til til 84,7 mio. kr. i 2023.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

DI bifalder ny finanslovsaftale uden flyafgift

Hos DI Transport er direktør Michael Svane glad for, at en flyafgift ikke fandt vej til ny finanslov. Organisationen mener dog, at andre elementer i delaftale giver en "startbane" for grøn omstilling af luftfarten.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier