PolicyWatch

Chefredaktør: Udvid medieansvarsloven til at inkludere techselskaber

Ekstra Bladets chefredaktør, Poul Madsen, bakker op om ministers forslag om at udvide medieansvarsloven. Det er dog techselskaberne bag de sociale medieplatforme, der bør stilles til ansvar, og ikke de unge influencers. Ministerens forslag møder kritik fra flere kanter.

Poul Madsen, chefredaktør på Ekstra Bladet. | Foto: Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix

Efter bloggeren Fie Laursen lørdag delte et selvmordsbrev på sin profil på Instagram, har børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) udtrykt ønske om, at influencers på sociale medier bliver gjort ansvarlige for det indhold, de deler på deres profiler, ligesom traditionelle medier bliver stillet til ansvar under medieansvarsloven.

Ekstra Bladets chefredaktør, Poul Madsen, er enig i vurderingen af, at der er behov for en justering af loven – dog bør det ikke være de unge influencers, der skal underlægges medieansvarsloven, men derimod techselskaberne bag de sociale medieplatforme, som bør gøres ansvarlige for det indhold, de er med til at udbrede, skriver Poul Madsen i en kommentar.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

Læs også

Seneste nyt

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier