Chefredaktør: Udvid medieansvarsloven til at inkludere techselskaber

Ekstra Bladets chefredaktør, Poul Madsen, bakker op om ministers forslag om at udvide medieansvarsloven. Det er dog techselskaberne bag de sociale medieplatforme, der bør stilles til ansvar, og ikke de unge influencers. Ministerens forslag møder kritik fra flere kanter.
Poul Madsen, chefredaktør på Ekstra Bladet. | Foto: Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix
Poul Madsen, chefredaktør på Ekstra Bladet. | Foto: Liselotte Sabroe / Ritzau Scanpix

Efter bloggeren Fie Laursen lørdag delte et selvmordsbrev på sin profil på Instagram, har børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S) udtrykt ønske om, at influencers på sociale medier bliver gjort ansvarlige for det indhold, de deler på deres profiler, ligesom traditionelle medier bliver stillet til ansvar under medieansvarsloven.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også