PolicyWatch

Rammer for ny digital radiokanal er lagt frem: Må ikke indeholde reklamer

Reklamer vil ikke være tilladt i den kommende DAB-kanals sendeflade, der hovedsageligt skal have fokus på kultur "i hele landet". Det fremgår af de endelige rammer for det kommende udbud af radiokanalen på DAB. Tilskud fastholdes på niveau som tidligere udmeldt.

Joy Mogensen (S) overtog for godt to uger siden kulturministerposten – og dermed også ansvaret for det kommende udbud af en ny DAB-kanal, der var en del af sidste års medieaftale. | Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Bekendtgørelsen, der lægger rammerne for det kommende udbud af sendetilladelsen til en ny digital public service-radiokanal, er blevet offentliggjort.

Mens det årlige statstilskud bliver på maksimalt 70 mio. kr. som ventet, er en anden potentiel finansieringskilde dog pillet ud af den endelige udbudsbekendtgørelse. Den kommende DAB-radio vil i modsætning til den tidligere VLAK-regerings ønske nemlig ikke få mulighed for at tjene penge på reklamer i sendefladen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra PolicyWatch

DI-chef takker af med opfordring til konsolidering hos transportlobbyister

Det er vemodigt, men også det rigtige. Det siger Michael Svane, der efter mere end et årti som direktør i DI Transport snart stopper. I et interview med MobilityWatch fortæller han også, hvorfor juristen endte som lobbyist, hans syn på en ny "tektonisk" brydekamp på transportmarkedet og hans helt store ønske til sektorens mange andre interesseorganisationer.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier